Barion Pixel

Mit tegyünk, ha elromlott a laptopunk?

2021. április 1. |

Egyik kollégánk rácsukta laptopja kijelzőjét az ottfelejtett tollára és betört a kijelzője, mutatjuk mi a teendő ilyen esetben!

Sokan kerestek meg minket különböző szerviz feladatokkal, ezért most összegyűjtöttük egy blog cikkben, mit lehet tenni, ha valami tönkre ment a notebookunkon.

Ami a legfontosabb, hogy vannak garanciális és nem garanciális hibák egy laptopon, így az egyik esetben nem kerül pénzbe a javítás, míg a másikban akár több tízezer forint is lehet.

Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő szervizt, első körben a hiba jellegét és a gép a garanciális státuszát kell megvizsgálni. A fent említett laptop ugyan garanciális volt, de egy ilyen balesetet nem finanszíroz a gyártó, így csak fizetős javítás keretében cserélik ki a kijelzőt. Kértünk ajánlatot a márkaszerviztől, de ez elég borsosnak tűnt és a vállalt határidő is 1 hét volt erre a típusra. Ezért próbáltunk egy olcsóbb és gyorsabb megoldást keresni.

Ajánlás útján kerestük meg a zuglói Doctorhouse laptop szervizt ahol az 1 munkanapon belüli javítás és a kedvező ár meggyőzött minket. 

Laptop-szerviz---Doctorhouse

A telefonban a szervizes segített beazonosítani a gép pontos típusát és ez alapján kiderült, hogy van raktáron ilyen kijelző, aminek a beszerelése megvárható, az ára pedig jóval kedvezőbb a gyártó szervize által kínáltnak. Gyorsan el is vittük a gépet és negyedóra múlva ismét a régi asztal képe fogadott a bekapcsolás után. 

Ekkor merült fel cikkünk megírásának ötlete és megkérdeztük Nagy Attilát - a szerviz vezetőjét – hogy más hibák esetén hogyan érdemes eljárni. Megtudtuk, hogy amennyiben a készülék már nem garanciális vagy az alábbi esetek közül bármelyik fennáll:

  • szoftveres problémák (nem indul egy program, lassan tölt be a gép, hibaüzenet jön induláskor)
  • javítási kísérlet történt más szerviz által,
  • a készülék leesett vagy ütés érte,
  • a készülékbe folyadék ömlött,
  • eltörött a kijelzőt tartó zsanér – a zsanérok hibáiról itt találsz több információt,
  • betört a kijelző – a kijelzőkről részletesen itt olvashatsz,

tudnak segíteni a zuglói szervizben.

Érdemes márkaszerviz mellett független laptop szervizt is felkeresni, mert azon túl, hogy a fenti esetekben a gépet kizárhatják a garanciából, jóval drágább összegű javítási számlával számolhatunk.

Ennek oka, hogy sok esetben a márkaszervizek csak komplett részegységeket cserélnek, melyek jelentősen megnövelik a javítás díját és akár a várakozási időt is, a túlzott leterheltségük okán.

Szerencsésebb esetben, ha a gép garanciális és nem a fenti események egyike áll fenn, a márkaszerviz jelenti a megoldást.

A leggyakoribb esetek az alaplap és az adattároló meghibásodása, ez utóbbi esetében azzal számoljunk, hogy adataink nem kerülnek mentésre a márkaszervizes protokoll szerint, ilyenkor érdemes a garanciális javítás előtt szintén egy külső szervizt felkeresni, ahol gondoskodnak az adataink biztonságba helyezéséről, amennyiben a meghajtó állapota ezt lehetővé teszi. Fontos tudni, hogy a legtöbb márkaszerviz nem vonja meg a garanciát az adathordozó kiszerelése esetén, erről érdemes tájékozódni a javítás megkezdése előtt.

Attila azt is elmondta, hogy számos ügyfelük javíttat náluk garanciális gépet is, mert nem tudják nélkülözni a gépet hosszabb időre, és ha nem fatális meghibásodásról van szó – mint például egy alaplap hiba – jobban megéri egy kisebb összeg ráfordítása, és a tudat, hogy megbízható kezekben van a gépük.

Összefoglalva

  1. Ne essünk kétségbe, ha valami baleset éri a laptopunkat. 😊 A legtöbb esetben javítható a készülék és az adataink sem vesznek el.
  2. Első körben járjunk utána, hogy ez a hiba garanciális-e vagy sem. Keressük meg a laptop számláját és ha van garancia levelét. Nyugodtan felhívhattok minket is, de az ott szereplő márkaszerviztől érdeklődjétek meg mire számíthattok. Mi főleg szoftveres szerviz feladatokban tudunk segíteni nektek.
  3. Fizikai probléma esetén bátran ajánljuk a Doctorhouse laptop szervizét, ahol készségesen és gyorsan állnak segítségünkre, tegyetek Ti is egy próbát.

Doctorhouse---laptopszerviz_1

Ha ez a cikk tetszett, ezeket imádni fogod!

Kiemelt ajánlataink

  • 280 390,- Ft254 880,- Ft
    Fekete hátlap • Processzor: Intel® Core™ i3 1005G1 1.2GHz Intel 10. generáció • Memória: 8 GB • 256 GB SSD • Kijelző: 15,6" LED, Matt, IPS / WVA • Intel UHD Graphics • Operációs rendszer: Windows 10 Pro 64 bit • Gyártói garancia: 3 év
    Átvehetőség: Raktárról azonnal
  • 460 890,- Ft418 990,- Ft
    Fekete hátlap • Processzor: Intel® Core™ i5 1135G7 2.4GHz Intel 11. generáció • Memória: 16 GB • 512 GB SSD • Kijelző: 15,6" LED, Matt, IPS / WVA • Intel Iris Xe • Operációs rendszer: Windows 10 Pro 64 bit • Gyártói garancia: 3 év
    Átvehetőség: Raktárról azonnal
  • 362 990,- Ft329 990,- Ft
    Fekete hátlap • Processzor: Intel® Core™ i5 10300H 2.5GHz Intel 10. generáció • Memória: 8 GB • 512 GB SSD • Kijelző: 15,6" LED, Matt, IPS / WVA • nVidia GeForce GTX 1650 • Operációs rendszer: Külön vásárolható • Gyártói garancia: 3 év
    Átvehetőség: Raktárról azonnal
  • 214 590,- Ft199 890,- Ft
    Fekete hátlap • Processzor: Intel® Core™ i3 1005G1 1.2GHz • Memória: 4 GB • 256 GB SSD • Kijelző: 15,6" 1920x1080 Full HD 1080 Matt, IPS / WVA, LED • Intel UHD Graphics • Ethernet LAN 802.11ac Wi-Fi • Operációs rendszer: Külön vásárolható • Gyártói garancia: 3 év
    Átvehetőség: Raktárról azonnal
TörlésKijelöltek összehasonlítása
Az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása céljából. Az oldal böngészésével elfogadja ezt.
Rendben